Wyprawa w Góry Stołowe

Szczeliniec Wielki (919 m n.p.m.)

Szczeliniec Wielki 919 m n.p.m.

Wyprawa zaplanowana od dawna. Ostatnim razem nie udało się zobaczyć od środka Kaplicy Czaszek w Czermnej i trzeba było tam wrócić. Jak się okazało to był bardzo dobry pomysł. Ekipa w minimalnym składzie (Krzysiek i Martynka) zapisała takie oto strony w księgach Frihetu.

25.04.2009
Trasa: Czermna – Błędne Skały – Jakubowice – Kudowa Zdrój – Czermna
Czas przejścia: 6h

Podróż z 2 przesiadkami minęła sennie. Po dotarciu do Kudowy Zdrój rozpoczęliśmy poszukiwania noclegu. Skończyły się dopiero w Czermnej, gdzie rzutem na taśmę wynajęliśmy pokój. Celem tego dnia było odwiedzenie Kaplicy [ foto ] oraz Błędne Skały. 3 tys. ludzkich szczątek na ścianach i suficie robi wrażenie… Niesamowite miejsce! Następnie malowniczą drogą ruszyliśmy dalej. Pogoda dopisała idealnie. Sprzyjała wędrówce jak i fotografii. Po dotarciu na miejsce i przywitaniu się z ?Duchem Gór” [ foto ] ruszyliśmy przeciskać się w labiryntach [ foto ] skalnego miasta. Dzień zakończyliśmy powrotem urokliwym szlakiem [ foto ] i piwkiem w Kudowie.

26.04.2009

Trasa: Czermna – Błędne Skały – Pasterka – Szczeliniec Wielki – Karłów – Lisi Grzbiet – Błędne Skały – Czermna
Czas przejścia: 11h

Wyjście na szlak rozpoczęło się stosunkowo późno tego dnia a celem był Szczeliniec Wielki. Droga mijała jednak szybko i przyjemnie [ foto ]. Słońce na niebie, przyjemny wiatr, spokój… Tego nam było trzeba [ foto ]. Dotarcie na szczyt nie było wielkim problemem. Tam krótki odpoczynek, kilka zdjęć i labiryntem skał ruszyliśmy na dół. Zejście do Diabelskiej Kuchni [ foto ], gdzie jeszcze leży sporo śniegu było przyjemną ochłodą w ciepły dzień. Następnie podążając krętym szlakiem ułożonym ze schodów zeszliśmy z góry. Powrót do Czermnej był długi i męczący jednak zachód słońca [ foto ] kończący ten dzień wynagrodził nam to w pełni…

Krzysiek

April 29, 2009 · Opublikowany w Wyprawy po Polsce

2 komentarze to “Wyprawa w Góry Stołowe”

1. asia on May 8th, 2009 11:14:59

” A nad górami masz Słońce i wszystko proste tak….” 🙂

2. Mariolka Mariolka on September 23rd, 2009 08:21:19

Kaplica czaszek robi wrażenie. Nie udało się nam tego zobaczyć rok temu więc trzeba było tam wrócić. A po za tym z dala od dnia codziennego cieszyliśmy się sobą i tym spokojem dookoła nas.

Musisz być zalogowany aby pozostawić komentarz.

Loading Facebook Comments ...